Internationale Dalton consultants


Agata Sowińska

Agata Sowińska

Agata Sowińska, is een internationale specialist op het gebied van alternatief onderwijs. Ze schreef het wetenschappelijk boek ' Innovations in English language education '. Ze isvoorzitter van het "Dalton International Research Platform" en leidt het wereldwijde onderzoek naar Dalton onderwijs. Sinds 2017, alsvoormalige hoofd van de Faculteit Pedagogiek aan een hogeschool voor het bedrijfsleven, is zij betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe taalprojecten voor internationale Dalton scholen in China en Europa. Ze is als International Dalton Consultant betrokken bij de invoering van het Dalton proces in verschillende scholen. Haar internationale betrokkenheid, in combinatie met haar engagement voor alternatieve onderwijs, resulteren in het creëren van een innovatief internationaal Dalton onderwijs voor iedereen. Agata Sowińska is executive director van Dalton International. Ze is de initiatiefnemer en auteur van ' Let's Daltonize English ', een digitaal platform voor Dalton keuze taken.


Roel Röhner

Roel Röhner

Roel Röhner was directeur van één van de oudste daltonscholen van Nederland, bestuurslid van de Nederlandse Dalton Vereniging en beheerde het landelijk dalton documentatiebureau. Roel Röhner was voorzitter van de Stichting Dalton Nederland. Hij is vanaf het begin betrokken geweest bij Wenke Adviesbureau Onderwijs en ontwikkelde vele modules voor cursussen. Hij schreef artikelen en samen met Hans Wenke vijf boeken over daltononderwijs, waarvan de laatste in 2013 uitkwam. Hij ontwikkelde een opzoekboekje voor leerlingen en mappen met keuzetaken gebaseerd op meervoudige intelligentie. Roel Röhner is de initiator van Dalton International en sinds 2001 voorzitter van Dalton International en daardoor intensief betrokken bij dalton ontwikkelingen in China, Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië. Samen met Agata Sowińska ontwikkelt hij het pakket keuzetaken ‘Let’s Daltonize English’.